I LOVE THE SIXTIES




Kære læsere.

Jeg er helt vild med serien Mad Men og glæder mig meget til at 5 sæson udkommer i Danmark.  

Mad Men afspejler 60’erne i USA på en suveræn og autentisk måde, da den tager fat i tidens hovedemner som: kønsroller, personlig identitet, homofobi, feminisme, sexisme, racisme mfl.  

Omdrejningspunktet i seriens historie er den mystiske men dygtige hovedperson Don Draper, som arbejder på det store reklamebureau ”Sterling Cooper”, og herfra tager historierne på kryds og tværs mellem medarbejderne fat.

Mad Men er en anbefalingsværdig serie, da skuespilspræsentationerne er meget troværdige, og fordi 60’ernes tidsånd og billede er så autentisk. 
Dette er nok grunden til, at serien har vundet femten Emmy Awards og derudover fire Golden Globes.

Udovet dette, bærer de kvindelige hovedpersoner 60'ernes kjoler med manér, som er præget af flotte snit og farver. 

"By 1960, there’s a gathering at the waist and the hem length has come up a lot: It’s right below the knee and getting shorter.” Women's clothing in the 1960s began not with a bang but with a slow sizzle that eventually exploded into a mixture of fashion colors, styles and statements"

Jeg synes, det er svært at finde gamle og flotte vintage kjoler i dag, men jeg er så heldig at have arvet en 60'er kjole fra min mormor. Kjolen er virkelig fin, og jeg elsker at have den på og matche den med en moderne jakke eller smykker. 





  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar